کد مطلب:227889 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:144

جام زیارتنامه
- محمدحسین قدیری.

السلام علیك یا غریب الغربا.

سلام بر آقای غریبی كه مقرب ترین و آشناترین است در بزم ملائك؛ او كه فرشتگان، بال در بال، گرد حرم محبت او می چرخند.

طبیبی كه بیماران غریب عشق را كه كنار شفاخانه ی ضریحش دخیل معرفت بسته اند، می نوازد و در شفاخانه ی پنجره فولادش به روی همه بیماران هدایت و سلامت باز است.

السلام علیك یا معین الضعفا و الفقرا.

سلام بر آقایی كه سریر شاهی اش را كنار می گذارد و با غلامان خود پای سفره ی دلشان، با هم نان غصه می خورند. كسی كه عاشقان و ارادتمندانش، دسته دسته احرام تبسم به خود می بندند و در كعبه ی محبت او، مناسك حج فقرا را به جا می آورند.

السلام علیك یا شمس الشموس و انیس النفوس

سلام بر خورشید آسمان فقاهت و عالم آل رسالت؛ او كه در گود مناظراتش، پشت مأمون را بارها به زمین رسوائی زد؛ فرزند موسایی كه با عصای دانش خود به مصاف مارهای مكر فرعون زمان رفت و دانشمندان، مقابل تخت پادشاهی اش زانوی اعتراف و ادب به زمین نهادند.



[ صفحه 161]



سلام بر آقایی كه به خاطر بلندی محبت و شكوهش، كبوتران دل، با گلدسته های پر از مهرش انس می گیرند و گل پیچك عشقمان تنها برای دیدن مناره های نورش به گرد كعبه ی سخنان الهی او می گردد و پرستوی دل، تنها در گوشه ی حرم انس او آشیانه می كنند و شمع دل، تنها در عطش خورشید نگاهش می سوزد.

سلام بر علی بن موسی الرضا كه دل های شیدا، به عشق نوشیدن شراب طهور قرب، از جام زیارتش، لحظه شماری می كنند.

سلام بر كسی كه با نفس بهاری انس او، گل های لبخند در گلزار حرم او می شكند و پرنده های دعا و مناجات، به عشق دیدن او، در آسمان اجابت پر می گشایند و غنچه های راز و نیاز، به دعای او دریچه ی اجابت را می گشایند.

سلام بر سلطان خراسان؛ او كه غبار قدمگاهش، سرمه ی دیدگان ماست.

سلام بر او كه غزالان دشت هستی، اعتبار ضمانت نامه اش را به رخ صیادان ستمگر می كشند.

سلام بر تو ای علی بن موسی الرضا!



[ صفحه 162]